"Jag hoppas att ni ska älska den lika mycket som jag gör".
Influencern Andrea Norrman lanserar en uppsättning barn - och babykläder exklusivt för det snabbväxande företaget Geggamoja. Redan nu finns kollektionen tillgänglig för beskådan på företagets sida, men lanseringen kommer att ske vid lunchtid i morgon. I morgon kväll kommer även ett liveshopping-event som Andrea Norrman själv håller i att arrangeras.
Andrea har tillsammans med Geggamoja tagit fram totalt 21 produkter, som pyjamasar, mössor, filtar och morgonrockar.
För mig var det absolut viktigaste med den här kollektionen materialvalet bambu. Att vi valde det absolut mjukaste på marknaden för våra kids och ett mer miljövänligt alternativ med mönster och färger inspirerat av naturen, som alltid har varit en stor del av mitt liv, säger hon i en kommentar.
Enligt Andrea Norrman är den nya kollektionen dessutom väldigt praktisk.
Med funktioner i plaggen som underlättar på- och avklädning, att bambu är ett miljövänligt val samt att barnen kan växa med plagget länge, är jag så otroligt stolt över den här kollektionen. Jag hoppas att ni ska älska den lika mycket som jag gör.
Geggamoja grundades 2006 och har sedan dess sett stora framgångar för sina barnkläder, som ska kombinera unik design med fokus på hållbarhet. Under 2020 nådde företaget upp i en omsättning på strax under 16 miljoner kronor. Företaget säljer både via fysiska återförsäljare och i den egna e-handeln. Den egna onlineförsäljningen ökade med 300 procent förra året och står nu för knappt två tredjedelar av verksamheten, rapporterar Influens systersajt Ehandel.se.
Sara Sidenbladh, den ena halvan av Geggamojas grundarduo, ser fram emot lanseringen av Andrea Norrmans kollektion.
Geggamoja har med framgång lanserat kollektioner tidigare tillsammans med influencers. Senast är kollektionen tillsammans med Ellinor Bjurström där flera plagg sålde slut redan första dagen, säger hon till Influens.se.