Bambuser, livetreaming-aktören som drog igång livevideoshopping-trenden i Sverige, meddelar att man precis har gjort sitt bästa kvartal någonsin.
Under årets första tre månader ökade omsättningen med över 840 procent, och landade på 16,7 miljoner kronor. Men resultatet (EBIT) försämrades kraftigt. Det gick från minus 7,2 miljoner kronor under Q1 2020 till minus 55,6 miljoner under samma period i år.
Bambuser upplevde en robust global efterfrågan som ökade försäljningen, skriver företaget i rapporten.
Man förklarar att man under kvartalet konverterade många kortvariga avtal till långsiktiga samarbeten, vilket till stor del var anledningen till den kraftiga tillväxten då fler långsiktigt bundna kunder betyder ökning av månatliga återkommande intäkter.
Månatliga återkommande intäkter ökade med 63 procent jämfört med fjärde kvartalet 2020, och 550 procent jämfört med första kvartalet 2020.
Under perioden har bolaget även hunnit utöka sitt produktutbud och bredda sin marknadsnärvaro genom att öppna ett kontor i Tokyo. Bambuser ska även ha sett en ökad efterfrågan i Latinamerika, Tyskland, Österrike, Schweiz och USA.