ANNONS

Bambora missade förnya domän - orsakade driftstopp

Bambora missade förnya domän - orsakade driftstopp
Agnes von Schulzenheim

Betaltjänsten Samport låg nere i över tolv timmar efter att Bambora brustit i sina rutiner och missat att förnya sin domän.

ANNONS

Problemet uppmärksammades i samband med att en medlem på vårt forum reagerat på att Samports betalningslösning verkade ligga nere, och i samband med det ifrågasatt bristen på information kring det inträffade.

- Det känns som att man har blivit lite bortglömd, de har tydligen nån ny inloggningssida som jag inte fått tillgång till. Har de i smyg avvecklat tjänsten jag köper? Har inte fått nån information alls, skriver personen ifråga.

Enligt Agnes Von Schulzenheim, kommunikationsansvarig på Bambora som äger Samport, berodde felet på ett tillfälligt driftstopp. Men det ska vara åtgärdat nu. Dock kan det förekomma begränsad kapacitet i dag och i morgon.

- Det viktigaste för Bambora är att alltid ha nöjda kunder så vi har fokuserat på att åtgärda problemet och se till att det inte kommer att upprepas. Vi ber självfallet om ursäkt för det inträffade och de problem det har orsakat våra kunder, säger hon.

Men vad var det som var problemet?

- Vi genomför just nu ett stort integrationsarbete inom Bambora och etablerar många nya rutiner och processer. I detta ärende brast vi i våra rutiner vilket innebar att en våra domäner inte förlängdes. Detta åtgärdades under natten och all service var uppe igen klockan halv nio i morse. Vi har sett över och justerat våra rutiner för att säkerställa att detta inte kommer hända igen, säger Agnes Von Schulzenheim.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se