ANNONS

Trion kliver in i USA - lanserar nätbutik med svenskt godis

Godishandlarna Nemrud, Timothy och Isa
"En digital pick-and-mix-lösning".

Journalisten och författaren Nemrud Kurt har ett nytt projekt på gång, och det är en bra bit från hans vanliga expertisområde, sportjournalistiken. Nemrud ska nämligen, tillsammans med svensken Isa Afram och amerikanen Timothy Ego, bli godishandlare. Och planerna är storslagna från start.

Det nya företaget har fått det passande namnet Goodis och man har redan preppat med domän och sociala medier, inför den stundande lanseringen.

Vi ska sälja svenskt godis via en webbshop i USA. Historien bakom vårt företag är personlig. Min amerikanska kusin besökte alltid Sverige på semester när vi var små. Han var helt galen i godis. Precis som mina kusiner i Tyskland, Schweiz och Nederländerna tog han alltid med sig godis hem, eller så tog vi med oss när vi åkte dit. Efter åratal av snack bestämde vi oss till slut för att starta Goodis, förklarar Nemrud Kurt för Ehandel.

Nemrud har en bakgrund som journalist på SVT och Aftonbladet men har även jobbat som copywriter inom e-handeln, avslöjar han. Tillsammans med Isa Afram och Timothy Ego ska han nu erövra USA på godisfronten.

Hur vanligt är svenskt godis i USA och vad gör er unika på marknaden?

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se