För första gången är det även deltagare i både E-commerce- och hållbarhetsinriktningen, som har fokus på cirkulära affärsmodeller, skriver E-commerce Park.
Bland de nya företagen finner vi till exempel Fyaril, en marknadsplats för att koppla samman globala producenter av handgjorda och hållbara produkter. Ett annat ska vara skönhetsmärket Go Cirkular, som specialiserar sig på att upcycla råvaror för att minska klimatpåverkan. E-handeln Lahku erbjuder samtidigt ekologiska kläder som framställts under rättvisa förhållanden.
Detta är dock bara några av de antagna e-handelsföretagen.
Vi är glada över att välkomna dessa spännande nya företag till vår inkubator. De representerar en bred variation av branscher, men alla har gemensamt att de är drivna av att skapa värde för kunder och en vilja att växa, säger Zhenni Liang som leder Future Retail Incubator.
En röd tråd genom inkubatorprogrammet är dock andelen kvinnliga grundare.
Programmet har de senaste fem åren haft fler kvinnliga entreprenörer än manliga entreprenörer som både sökt och som blivit antagna till programmet. Det är lite av en ovanlighet, jämfört med många andra inkubatorverksamheter och acceleratorer, säger Zhenni Liang.
E-handelsinkubatorn startade 2015 och enligt E-commerce Park så har bolagen som gått igenom inkubatorn visat en genomsnittlig årlig tillväxttakt på 40 procent, och deras samlade omsättning ska nu överstiga 550 miljoner kronor.