ANNONS

E-handelsbyrån får ny ägare: “Ett naturligt nästa steg”

Karl Bäckmark och Johan Carlmark
Vill bli ledande i Norden.

Webbyrån Carismar, med kunder som Bubbleroom, Kayo, Inrego, Harlequin, ATVhuset, elcykelkompaniet med flera, får nu en ny ägare. Det är konsultbolaget Umain, en del av konsultkollektivet Eidra (tidigare ARC), som nu stärker sin kompetens inom e-handelssegmentet.

Det här är ett naturligt nästa steg för Carismar Agency. Genom att gå samman med Umain kan vi ta vårt erbjudande till nästa nivå och ge våra kunder ännu större möjligheter att lyckas i den digitala världen, säger Johan Carlmark, MD för Carismar Agency.

ANNONS

Carismar ska sitta på över 20 års erfarenhet inom e-handel. Köpesumman ska ej vara publik.

Hur kommer detta påverka Carismars e-handelskunder?

Umain tar över webbyrå-delen av Carismar och jag och mitt team tar även med kunderna till Umain. För kundernas del så får de tillgång till betydligt mer resurser och kompetenser, då vi nu ingår i ett större sammanhang där även bolag som Curamando, Conversionista och ett ytterligare 20-tal bolag ingår, säger Johan Carlmark till Ehandel.

Förvärvet sägs vara ett strategiskt steg för Umain och ambitionen är att bli en ledande aktör inom digital transformation och e-handel i Norden.

Vi är oerhört glada över att välkomna Carismar Agency till Umain-familjen. Carismars gedigna erfarenhet och expertis inom e-handel kommer att komplettera vårt erbjudande på ett fantastiskt sätt. Tillsammans kommer vi att fortsätta driva innovation och leverera ännu bättre värde till våra kunder, säger Karl Bäckmark, MD för Umain AB.

Konsultkollektivet Eidra ska bestå av cirka 1 200 personer.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se