Nyckeltal för Online brands Q2:
- Nettoomsättning: 77,9 mkr (59,2)
- Ebit-resultat: -0,7 mkr (-3,2)
- Nettoskuldsättning: 34,8 (28,4)
Vi fortsätter att flytta fram våra postioner ytterligare och kraftigt öka våra marknadsandelar under kvartalet. Tillväxten på 32 procent ska ställas i perspektiv till en fortsatt utmanande marknad, med avvaktande efterfrågan från konsumenterna. Trots utmaningarna är detta det fjärde kvartalet i rad där vi växer organiskt, kommenterar vd:n Magnus Skoglund.
E-handeln Bread and boxers växte mest i portföljen, med över 50 procent – medan Trendcarpet, Hatshop och Kitchenlab var upp med 25 procent.
Vi har under Q2 fortsatt med att effektivisera och automatisera arbetet inom lager, kundtjänst, inköp och marknadsföring. Vi ser tydligast resultat av detta i förbättringen av bruttomarginalen och i personalkostnaden som andel av omsättningen, avslutar vd:n.