Sök
Stäng denna sökruta.
ANNONS

Klarna tar jättekliv i den fysiska världen: “Ett enormt lyft”

David Sykes, CCO
Efter checkoutdumpen.
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

Klarna vill vara ett betallager och shoppinghjälpmedel snarare än en e-handelskassa. Detta stod klart nyligen då man bestämde sig för att sälja av sina välkända Klarna Checkout. Och nu börjar nyheterna trilla in kring nya former av utrullningar för betallösningen som ligger i grunden.

LÄS ÄVEN: Därför säljer Klarna e-handelskassan: "Har gjort ett bet"

I dag meddelar Klarna att man lanserar sin betallösning på Adyens fysiska betalterminaler i Europa, Nordamerika och Australien. Ingen liten utrullning alltså.

ANNONS

Vi vill att konsumenter ska kunna betala med Klarna i vilken kassa som helst, var som helst. Vårt starka partnerskap med Adyen ger ett enormt lyft för vår ambition att erbjuda flexibla betalningslösningar i fysiska butiker på ett nytt sätt, säger David Sykes, Chief Commercial Officer på Klarna.

Adyen ska vara den första globala betalväxeln som lanserar Klarna samtidigt på alla sina fysiska betalterminaler världen över, meddelar Klarna.

Denna lansering understryker styrkan i vårt samarbete med Klarna när vi för första gången tar deras betalsätt till fysiska terminaler. Vi ser att konsumenter värdesätter den personliga kontakten i butik och uppskattar varumärken som låter dem betala på det sätt de önskar – det är precis vad detta samarbete handlar om, säger Alexa von Bismarck, President EMEA på Adyen.

Enligt uppgifter har Adyen över 450 000 betalningsterminaler världen över. För att genomföra en betalning med Klarna så skannar kunderna en QR-kod som visas på Adyens terminal, och slutför sedan transaktionen via mobilen.

Dela artikeln: