Omsättningen har ökat med strax över 30 procent och landat på 170 miljoner kronor. Rörelseresultatet har samtidigt förbättrats. Det har gått från minus 4,4 miljoner året innan, till minus 3,2 miljoner kronor.
Tillväxten är driven av bolagets expansion, vad gäller sortiment, försäljningskanaler och nya marknader. Tre nya butiker har också slagit upp sina dörrar. En i Paris och två i Stockholm.
Med en stark grund i Sverige har vi under året tagit viktiga steg framåt i vår globala expansion, vilket inneburit nya spännande möjligheter och utmaningar. Vårt mål har varit att stärka varumärket globalt och ytterligare etablera vår närvaro på internationellt. Under året har även en organisation byggts upp i USA för att ha en fysisk närvaro på en av våra fokusmarknader, skriver vd:n Daniel Djurdjevic i rapporten.
För att kunna satsa internationellt genomfördes en nyemission i början av året. Samtidigt som ett helägt dotterbolag etablerades i USA, CHIMI US INC.