Detta är ett svar på debattartikeln om Trygg E-handel.
Först och främst. Det är bra att fall likt Kameraexperten och Playzone lyfts fram i medierna (samt debatteras i kommentarfälten). Ju fler som delar med sig av sina erfarenheter desto fler konsumenter som lär sig hur man skall handla säkert och smart på nätet.
Den 10 februari 2009 genmomfördes ett runda-bord-möte med de stora konsument/branschorganisationerna i Sverige. Där presenterades följande utvecklingspunkter för TRYGG E-HANDEL:
- Möjlighet för konsumenter att framföra klagomål på certifierade butiker (klart).
- Provköp på samtliga e-handlare som godkänts. Dessutom testa svarstiderna från e-handlarens kundsupport (klart).
- Daglig finansiell kontroll av godkända e-handlare via UC (där även info om ev. styrelseförändringar etc. beaktas). (klart inom kort)
- Kontroll och verifiering att symbolen hos en e-handlare är korrekt (där konsumenten även får info om när e-handlaren certifierades mm.) (klart inom kort).
Har ni övriga frågor kring TRYGG E-HANDEL är ni varmt välkomna att ringa eller maila till undertecknad eller VD för TRYGG E-HANDEL Bo Lindell. Victor Dahlborg – victor.dahlborg@tryggehandel.se Bo Lindell – bo.lindell@tryggehandel.se