ANNONS

Kedjan får ny vd och nya ägare - ska vinna Norden med färska pengar i kassan

Johan Rybrink och Thérèse Elmquist
Kapitaltillskott och nya delägare.

Det kastas om i ledningen på kedjan Lagerhaus. Företaget meddelar att man förstärker i samband med en större Norden-satsning. En satsning som ska innebära en utökad närvaro i Norden med start i Norge.

Lagerhaus strategiska tillväxtplan är fastställd och innehåller planer på att växa såväl online som i butik i hela Norden, skriver företaget.

ANNONS

I samband med detta så får Lagerhaus en ny vd och den som tar över är företagets marknadschef Thérèse Elmquist, som klev in på företaget i början av förra året.

LÄS ÄVEN: Hon blir ny marknadschef på Lagerhaus - började som 15-åring

Anette Yngvesson, delägare och nuvarande vd, kommer att fortsätta i en styrelseroll.

Thérèse har med sin gedigna erfarenhet inom retail och sin tid hittills hos Lagerhaus visat att hon är rätt person att leda vår tillväxtresa framåt. Jag är stolt över att lämna över stafettpinnen till Thérèse och ser fram emot att fortsätta vårt fina samarbete i styrelserummet, säger Anette Yngvesson.

Samtidigt så stärker bolaget upp med nytt kapital och nya delägare. Johan Rybrink går in som ny styrelseledamot och delägare. Han äger och driver familjeföretaget Rybrinks, som inkluderar Topz, Gunry och Clean Touch.

Det är med stolthet vi vill meddela att Johan Rybrink ansluter till Lagerhaus och tar med sig en omfattande erfarenhet och dessutom en stark varumärkesportfölj, säger styrelseordförande Karl Malmström.

Förutom Johan Rybrink så har även Peter Grönvall, Christer Ridderheim, Ulla Bäckström och Charlotta Warnhammar investerat i Lagerhaus. Befintliga ägare Goodfellows Ventures och familjen Yngvesson är tillsammans fortsatt majoritetsägare i kedjan.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se