Även det justerade rörelseresultatet var bättre än väntat och tickade in på 172 miljoner euro. Analytikernas prognos låg på 162 miljoner euro.
Vår ekosystemstrategi ger oss möjlighet att täcka en större andel av e-handelsmarknaden för mode och livsstil, och den positiva responsen från kunder och partners under andra kvartalet bekräftar vår vision, kommenterar vd:n Robert Gentz.
Zalando räknar nu med att GMV-omsättningen, för helåret 2024, ska öka med mellan 0 och 5 procent, medan det justerade rörelseresultatet väntas landa på mellan 380 och 450 miljoner euro.
GMV eller "Gross Merchandise Value" är ett mått på värdet på alla produkter som säljs via Zalandos plattform, inklusive moms.
Våra B2C-kunder är entusiastiska över de kvalitetsmärken vi lägger till. Vi noterade också tvåsiffrig tillväxt inom B2B under Q2, vilket visar att båda våra tillväxtvektorer levererar, avslutar vd:n.