Bringhub grundades 2012 och är en stationär och mobil e-handelsplattform som gör det möjligt för konsumenter att köpa flera olika produkter från olika återförsäljare på en och samma sajt.
Bringhubs lösning påminner en del om svenska Billmate Simple och riktar sig främst till publicister av olika slag som använder sig av reklaminnehåll på sajten. Nu har man lyckats knyta till sig sin första riktigt stora nyhetssajt i Pulitzerpris-vinnande Huffington Post.
– Publicister letar ständigt efter nya sätt att engagera sina läsare och vi hjälper dem att tillhandahålla en lösning som kombinerar intressant innehåll med en spännande användarupplevelse, säger Dominik Pantelides, vd och grundare av Bringhub.
Gigantiskt skyltfönster
Bringhub stöder idag ett hundratal återförsäljare, bland annat Amazon, Nordstrom, H&M, Bloomingdales, Neiman Marcus, Net-a-Porter, Topshop, Zara samt Zappos.
För anslutna återförsäljare är samarbetet med Huffington Post väldigt intressant. Med 214 miljoner unika läsare varje månad och 100 000 anslutna bloggare är nyhetssajten ett bra skyltfönster.
– Bringhub gör det möjligt för oss att erbjuda våra läsare en revolutionerande läs- och köpupplevelse. De kan nu handla samtidigt som de läser vårt innehåll utan att någonsin behöva lämna sajten, säger Spencer Sloe, verksamhetschef på The Huffington Post.