Tidigare i år relanserade Amazon sin e-handel med tjänster, Amazon Home Services. En avdelning på marknadsplatsen där kunder kan få professionell hjälp med allt från yogalektioner till bilreparationer.
Nu ser e-handelsjätten till att utöka antalet leverantörer och tjänster i 15 storstadsområden, däribland Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Houston, Miami, Philadelphia, Phoenix, San Diego, San Jose och Washington. Totalt kan man nu erbjuda över 15 miljoner unika tjänster från 900 olika leverantörer runt om i USA.
Anpassat eller färigpaketerat
Amazon Home Services erbjuder två olika sätt för kunder att köpa sina tjänster, antingen anpassade eller färdigpaketerade. Anpassade tjänster innebär att kunder själva kan skapa egna förfrågningar genom att skicka in bilder och text på det de behöver hjälp med. Efter det får de sedan prisförslag från lokala tjänsteleverantörer.
Kunderna kan också välja mellan hundratals färdigförpackade tjänster, som att hänga upp en TV på väggen, montera ihop en basketkorg eller byta kökskran.
– Home Services gör det lika enkelt att köpa en tjänst som det är att köpa en produkt på Amazon. Vi är glada över att kunna utöka vårt erbjudande och tillgänglighet i hela landet och erbjuda kunder ett snabbt och enkelt sätt att köpa tjänster, säger Nish Lathia, General Manager för Amazon Home Services.