Sommaren är för många e-handlare generellt den lugnaste perioden på året, så även för Partykungen.se. Trots ett bra e-handelsväder har försäljningen varit låg under juni och juli för e-handlaren som normalt sett har som mest att göra runt årets alla högtider.
– På sommaren har vi inga speciella högtider att se fram emot, istället får vi tid att förbereda oss för hösten samtidigt som vi parallellt satsar på typiska sommaraktiviteter så som pride-tåg, musikfestivaler och utomhuslek, säger Joel Svensson, VD och grundare av Partykungen.
Många festivalkunder
Men i år kommer man inte bara sitta stilla i båten och vänta på Halloween, i sommar görs en satsning utanför nätet. I ett försök att nå såväl nya som gamla kunder öppnar Partykungen en pop up-butik på Emmabodafestivalen som drar igång i morgon.
Anledningen är att en stor del av kundgruppen är festivalbesökare, och så snart festivalsäsongen drar igång, märks ett uppsving i försäljningen för festivalrelaterade produkter.
– Att få träffa våra kunder direkt på plats är en viktig del i vårt arbete för att lära oss förstå våra kunder och deras behov ännu bättre. Vi får samtidigt en bra chans att göra reklam för vårt varumärke och därmed nå fram till helt nya kunder, säger Nicklas Persson, eventkoordinator på Partykungen.