Tidigare i år lanserades trygghetsmärket och omdömestjänsten Storebadge. Bakom satsningen ligger två Trygg E-handelveteraner, Johan Frykendahl samt Bo Lindell. Kort därefter anslöt även Sïmon Saneback och Pär Liljehammar som aktiva investerare.
Bolaget satsar på en internationell expansion och för att få lite extra fart i den satsningen har man nu köpt upp recensionssajten Fairshopping.se. Samgåendet innebär att bolaget kan samla kundproducerat innehåll på en plats, något man säger ska skapa nytta för både företag och konsumenter.
– Förvärvet är en naturlig del i vår strategi för att konsolidera och ge en samlad bild av omdömen på den svenska marknaden. Vi är mycket glada för att ha hittat en affär och inte minst för att få med Påls kunskap och erfarenheter i vår Advisory Board, säger Johan Frykendahl, grundare och vd för Storebadge.
En internationell plattform
Fairshopping.se används idag av flera etablerade företag som Telia, Telenor, ComHem, Tre, Bredbandsbolaget, Canal Digital och Electroworld. Sajten kommer att leva vidare under Storebadges flagg där nya möjligheter och funktioner successivt kommer att bli tillgängliga för de konsumenter och företag som idag använder sajten.
– Fairshopping var ett passionsprojekt där vi 2007 kände att det behövdes en mötesplats för kunder med problem och företag. Vi har nått 100 000 besökare i månaden bara på rekommendationer och nära nog alla etablerade företag hjälper sina kunder på sajten. Sammanslagningen med Storebadge, med deras visioner, resurser och teknik, innebär nya möjligheter att göra något bättre av den idé vi startade med. Nu kan företag som använder Fairshopping få en bra internationell plattform, så vår “baby” är i trygga händer, säger Pål Burman, vd och grundare av fairshopping.se