ANNONS

Nordic Nest satsar globalt i nytt samarbete: “Hög fart framåt”

Bank Bergström, vd
Växlar upp de internationella ambitionerna.

BHG-ägda Nordic Nest meddelar nu att man växlar upp globalt. Företaget vill nå ut till internationell designpress och inleder därmed ett nytt PR-samarbete.

ANNONS

Vi behöver en partner med ett brett internationellt nätverk och lång erfarenhet av att jobba globalt. Det globala intresset för skandinavisk design och heminredning fortsätter att växa och Nordic Nest Group har en unik position för att nå kunder över hela världen, säger Bank Bergström, vd för Nordic Nest Group, i en kommentar.

Nordic Nest består numera av varumärkena Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och LampGallerian. Omsättningen ska ligga runt 2 miljarder kronor (2022).

Fortsatt internationell expansion är en viktig del av företagets resa framåt då mer än hälften av Nordic Nest Groups affär i dag finns utanför Sverige, skriver bolaget.

De som ska hjälpa Nordic Nest att nå ut med sina varumärken internationellt är byrån Grand Relations. En byrå som sägs vara en av Skandinaviens ledande inom premiumsegmentet för design, inredning och livsstil.

För att kunna hålla hög fart framåt behöver vi över tid ha möjlighet att tillföra fler resurser vid enstaka tillfällen för att genomföra projekt och aktiviteter av olika slag. Den kapaciteten får vi genom samarbetet med Grand Relations, säger Bergström.

Det nya samarbetet inleds i mitten av augusti i år.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se