I början av 2013 satte Adidas Group målet att omsätta 500 miljoner euro på nätet inom två år. Under 2014 ökade omsättningen med 69 procent jämfört med föregående år och nådde 422 miljoner euro.
2015 har inte börjat sämre och det ambitiösa målet ser ut att vara inom räckhåll. När Adidaskoncernen, som bland annat äger varumärkena Adidas, Rebook, TaylorMade, Rockport och Reebok-CCM Hockey visar upp siffrorna för årets första kvartal, står det klart att den digitala kanalen fortsätter att växa i rask takt.
Satte nytt rekord
Under årets första tre månader ökade Adidas e-handel med 56 procent, och även om man inte bryter ut några exakta siffror för nätet, så ser en onlineförsäljning på 500 miljoner euro ut att kunna nås när 2015 ska summeras.
Online var inte den enda ljuspunkten i Adidas delårsrapport. Under perioden nåddes ett nytt rekord för ett första kvartal när koncernens totala omsättningen ökade med 17,3 procent till 4,55 miljarder euro, jämfört med första kvartalet 2014. Samtidigt kan man visa upp en nettovinst på 233 miljoner euro.