ANNONS

Visar korten efter Årets Julklapp - rusade förbi 15 miljoner

Förra året ett jättelyft på alla fronter för e-handlaren

Gör miljonvinst för första gången.

ANNONS

Det finns uppenbarligen pengar att hämta inom fysiska sällskapsspel i e-handeln. Det har Spillfabrikken, Spelfabrik.se, upptäckt om inte annat. De har nu visat korten för 2023 och det är ett riktigt succéår man lagt bakom sig.

Försäljningen nämligen drog iväg från 9,8 till 15,6 miljoner kronor.

Under 2023 har företaget vuxit med 58 procent och resultatet har kraftigt förbättrats, skriver de i årsredovisningen.

Faktum är att rörelsevinsten steg från beskedliga 143 831 kronor till hela 2,6 miljoner kronor.

Expanderade utomlands

Det roliga verkar inte ha tagit slut där. Bolaget fick nämligen en rejäl skjuts när Årets Julklapp utsågs under förra året.

Under sista kvartalet 2023 så blev Sällskapspel röstat av Svensk Handel som årets julklapp, vilket gjort att försäljningen tuffat på rejält. Vi har även vuxit från Sverige till Danmark och Holland, skriver bolaget.

Extra positivt för Spillfabrikken är att båda affärsbenen går starkt just nu. Både försäljningen direkt till konsument och företagsaffären.

Privatkundsförsäljningen har utvecklats positivt, men även B2B. Våra spel har sålts till några av de största butikerna i Sverige och Danmark, skriver de.

Nils Lund
nils@ehandel.se