E-handlaren Zeeksack upptäckte att ryggsäcken kan minska stress, om man minskar röran och gör den mer organiserad. Uppenbarligen höll konsumenterna med, för 2023 bjöd på rakettillväxt för uppstickaren.
Bolaget har under året haft en tydlig tillväxtfokus med investeringar i marknadsföring, ekonomiska processer och lansering på nya marknader, vilket resulterat i en omsättningstillväxt på 479 procent och att bolaget gått från förlust till vinst, trots stark tillväxt och satsningar på nya marknader, skriver bolaget i sin årsredovisning.
Man ökade omsättningen från 2,8 till 16,5 miljoner kronor. Samtidigt förbyttes de röda siffrorna på sista raden från en förlust på -368 055 kronor till en vinst på 238 717 kronor.
Och 2024 ska bli ännu bättre med ytterligare omsättningstillväxt och högre lönsamhet. Det ska bland annat ske med expansion, både till nya marknader och av det egna sortimentet.
Framgent har bolaget identifierat ett antal nyckelmarknader som man fortsatt kommer att fokusera på. Som ett led idenna satsning kommer produktutbudet att utökas och olika processer i bolaget optimeras för förbättrad lönsamhet, skriver de.