ANNONS

E-handlaren fyller kassan med 8 miljoner - lanserar nya webbutiker

Emil Henriksson, vd för Buyersclub

"Det går som tåget".

ANNONS

Den noterade e-handlaren Buyersclub har vuxit snabbt de senaste åren och är även ute på en resa mot lönsamhet. Som ett led i detta har bolaget startat nya, nischade webbutiker utöver sin plattform där konsumenter erbjuds deals mot att de blir medlemmar.

Det började med Bookhero, som snabbt blev en succé och gav blodad tand direkt. Och nu har bolaget fyllt kassan med 8 miljoner kronor i en övertecknad företrädesemission, för att kunna lansera fler nischade onlinebutiker.

Vi ska lansera Bookhero på nya marknader under sommaren. Därefter blir det en sida nischad för husdjur samt en sida för spel och leksaker lagom till julhandeln, säger Emil Henriksson, vd för Buyersclub, till Ehandel.

Hur har det gått för Bookhero efter den fina starten?

Det går som tåget. I april omsatte vi 0,4 miljoner och i maj månad över 1 miljon kronor lönsamt, säger han.

Pengarna från emissionen kommer dock inte enbart stoppas in i satsningen på nya "storefronts" utan också på den fortsatta utvecklingen av kärnaffären, alltså medlemsplattformen Buyersclub.

Vi ska kraftigt växa både omsättning och antalet prenumeranter på Buyersclub också, säger Emil Henriksson.

LÄS ÄVEN: Nya e-handeln rusar direkt - säljer för över 10 000 om dagen

LÄS ÄVEN: De nådde lönsamhet för första gången: "Stor glädje"

Nils Lund
nils@ehandel.se