I slutet av förra året så kunde vi berätta om framgångar för Didriksons i den egna e-handeln. Det är dock inte bara på nätet som försäljning i egen regi flyger. Nu meddelar klädmärket en succé för de egna fysiska butikerna.
Under inledningen av 2024 så har tydligen försäljningen i det egna butiksledet ökat med 95 procent, jämfört med samma period i fjol.
Det senaste året har Didriksons sett en betydande tillväxt i sina egna fysiska butiker, vilka har blivit en allt viktigare försäljningskanal. Den totala butiksförsäljning har nästan fördubblats jämfört med samma period föregående år, skriver företaget.
Och vad gör man när det går bra? Expanderar förstås. Didriksons flyttar nu till större butikslokal för att möta försäljningsökningen. Under helgen ska varumärket ha öppnat dörrarna till sin senaste expansion i nya, större lokaler, på Stockholm Quality Outlet i Barkarby. Samtidigt så har flera av märkets outletbutiker rustats upp med ny inredning.
Vi är mycket glada över att kunna möta kundernas önskemål att ta del av våra produkter i fysiska butiker och erbjuda dem en förbättrad shoppingupplevelse med våra nya och större butikslokaler. Den ökade försäljningen är en indikation på det starka stödet från våra kunder, och vi ser fram emot att fortsätta växa och utvecklas för att möta deras behov, säger Fredrik Kron, Head of Retail på Didriksons.