Bubbleroom är här med en bubblande färsk rapport för årets första kvartal. Nettoomsättningen ökade med 1,4 procent och landade på 99,5 miljoner kronor, jämfört med 98,2 miljoner, under motsvarande kvartal året innan.
EBIT-resultatet blev en desto dystrare historia med en förlust på -8,7 miljoner kronor, jämfört med en förlust på -4,9 miljoner året innan. Resultatet per aktie blev -0,58 kronor (-0,35).
Bolagets vd Magnus Månsson, som varit på posten i ett halvår nu, är ändå nöjd.
Vi fortsatte den positiva försäljningstrenden från föregående kvartal genom att visa tillväxt även i det gångna kvartalet, trots tuffa marknadsförhållanden, kommenterar han.
Han lyfter även fram e-handlarens byte av sitt affärssystem.
Vårt nya affärssystem är en central strategisk komponent i detta, då det nu möjliggör nya affärsutvecklingsmöjligheter där vi redan under kommande kvartal förväntar oss att se förbättringar i våra processer internt och gentemot kund.
Magnus Månsson tar också upp e-handlarens samarbete med Not so ordinary, en plattform inom cirkulärt mode. Samarbetet innebär att Bubblerrom numera även hyr ut festklänningar. Och vd:n listar därefter fler nyheter.
I tillägg har vi lanserat ett outleterbjudande, såväl online som i en fysisk butik i våra egna lokaler i Borås. Därutöver kommer vi att under maj månad öppna en pop up-butik i Åhléns City i Stockholm. Jag ser med stor förväntan fram emot att se både resultatet och lärdomar från dessa initiativ, och hur vi kan fortsätta att testa nya saker, lära oss av dem och utveckla en starkare och vidare utvecklad affärsmodell, avslutar han.