E-handlaren Chimi, som säljer hippa glasögon och solbrillor, har sytt ihop sitt bokslut för 2023.
Grundarna och barndomsvännerna Daniel Djurdjevic och Charlie Lindström har tidigare sagt att de siktar på en miljardomsättning inom tre år. Men den milstolpen ligger fortsatt rätt långt bort.
Enligt det senaste bokslutet landar omsättningen på 173 miljoner kronor, mot 130 miljoner året innan. Man gjorde även en EBITDA-vinst på 3 miljoner kronor, visar färska siffror som Di tagit del av.
Vi har fått kämpa som många andra under åren med pandemi och lågkonjunktur, men utvecklingen går åt rätt håll även om man vill att det ska gå snabbare, säger medgrundaren Daniel Djurdjevic till Di.
Öppnar två nya butiker i landet
Bolaget växer främst på USA-marknaden och man planerar nu att öppna två nya butiker i landet.
Sist men inte minst satsar vi på marknadsföring med samarbeten med kända namn. Det är enorma investeringar för oss, för att ta en liten del av marknaden (i USA reds. anm.) säger Daniel Djurdjevic.