Nordens ledande jakt- och fiskebutikskedja fortsätter att växa i den fysiska världen. Jaktia jobbar med franchisetagare för butiker och har samtidigt en aktiv e-handel. Nu adderar kedjan åtta nya butiker under varumärket.
Alla butikerna ska tidigare ha varit Interjakt-butiker och nyheten kommer efter att Jaktia och Interjakt meddelat ett samgående i september förra året. De båda har nu bildat Burdock Outdoor Group.
Det är med stor glädje som vi nu välkomnar ett stort antal butiker in i Jaktia-familjen, säger Lars Martinsson, vd för Jaktia.
Jaktia har butiker i Sverige, Norge och Danmark. I samband med att Interjakt-butikerna flaggar om så meddelar man också tillskott utomlands.
Jaktia öppnar även en ny butik i Danmark och i Norge har sju nya butiker tillkommit. I skrivande stund består franchisekedjan av totalt ett 160-tal butiker, skriver företaget.
Burdock Outdoor Group ska enligt egen utsago omsätta runt 2,3 miljarder kronor, eller 200 miljoner euro.
Samtliga butiker är strategiskt viktiga för oss när det gäller exponering och tillgänglighet. Detta gör att vi stärker vår närvaro. Inte minst i områden i mellersta och norra Sverige och i Norge där det finns en lång tradition av jakt och fiske, konstaterar Lars Martinsson.
LÄS ÄVEN: Värvar från konkurrenten i jakten på e-handelskunderna: ”Ovärderlig”