ANNONS

Bubbleroom börjar hyra ut kläder - med nya samarbetet

Ida Carlsson, marknadsföringschef på Bubbleroom

"Minskar klimatavtrycket utan att göra avkall på sin stil".

ANNONS

Vi har sett flera aktörer komma och gå inom branschen för uthyrning av kläder. Det är med andra ord en tuff marknad att slå sig in och bli lönsam på.

Men kanske kan Not So Ordinary knäcka koden? De har nämligen fått stora aktörer på kroken till sin plattform. I december inledde man ett samarbete med Gina Tricot och snart ansluter även e-handlaren Bubbleroom - närmare bestämt i april.

Genom detta samarbete förstärker vi vårt kunderbjudande, där en klänning som tidigare bara använts för ett specifikt tillfälle nu får möjligheten att användas flera gånger. Vi är entusiastiska över att kunna erbjuda våra kunder denna möjlighet, att minska klimatavtrycket utan att göra avkall på sin stil, säger Ida Carlsson, marknadsföringschef på Bubbleroom, i en kommentar.

Konsumenterna kommer att kunna beställa de kläder eller kollektioner man vill hyra och få dem levererade direkt hem till dörren.

Vi är stolta över att samarbeta med Bubbleroom för att främja en mer cirkulär modebransch. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda kunderna en hållbar och smidig lösning för att uppnå sin personliga stil, säger Jenny Johansson, ägare av Not So Ordinary.

Bland övriga aktörer hos Not So Ordinary finns också Ellos och Cellbes.

Nils Lund
nils@ehandel.se