Det anrika varuhuset NK i Stockholm satsar stort på dammode och i det ledet har man öppnat en helt ny sko- och accessoarsavdelning på plan 1. Den får namnet NK Women Shoes & Acessories och mäter drygt 450 kvadratmeter.
Det är en viktig pusselbit i vår strategi att kunna erbjuda det absolut bästa inom mode och livsstil med en mycket hög servicegrad. Det är en efterlängtad öppning för oss och så klart för NK:s kunder, både befintliga och nya, säger Henrik Lilja, varuhuschef på NK i Stockholm, i en kommentar.
Här kommer man att ändra sceneri efter säsonger, kampanjer och samarbeten. Så kallat "quiet luxury" kommer att samsas med med välkända varumärken och själv butikskonceptet kallas "Front Row" .
NK Shoes & Accessories koncept Front Row är framtaget med syftet att skapa en helt ny och spännande destination för skor och accessoarer och en plats där man som kund både kan inspireras, fascineras, vistas och shopp, säger Emil Hambäck, affärsutvecklingschef på Calceos, som ligger bakom avdelningen.
De potentiella kunder som inte kan ta sig till varuhuset lämnas dock inte besvikna. Delar av sortimentet kommer nämligen att finnas tillgängligt i NK:s e-handel.