E-handlaren Skinome som säljer hudvård utan konserveringsmedel eller andra tillsatser är här med sitt bokslut för 2023.
Under året uppnåddes vad som beskrivs som en milstolpe på 20 miljoner kronor i omsättning. Det var mer än en fördubbling mot 2022 när omsättningen uppgick till 8,7 miljoner kronor.
Vi är otroligt glada att ha kunnat nå en så viktig milstolpe med 20 miljoner kronor i omsättning och att vår tillväxt på den svenska marknaden under 2023 varit så stark. Nu är det fullt fokus på att ta vårt helt unika koncept till andra marknader. Vi har en solid grund och en klar vision för Skinome att fortsätta forma framtiden för hudvård, säger Lydia Engholm, vd på Skinome, i ett pressmeddelande.
Mindre förlust än väntat
Resultatet blev dock inte en lika munter historia. Det tickade in på -9,7 miljoner kronor. Men enligt Lydia Engholm var det ändå en mindre förlust än väntat. Bolaget räknade med ett tapp på -11 miljoner kronor. I tillväxtbolaget Skinomes böcker var det ändå lite av en framgång, skriver vd:n i ett mejl till Ehandel.
Under året ligger fokus på att fortsätta att öka försäljningen på den tyska och norska marknaden.