Förra sommaren så berättade Boozt att man skulle doppa tårna i kundklubbsvärlden. Företaget rullade ut den egensnickrade Club Boozt som man hoppades skulle locka in många kunder. Detta för ökad lojalitet och fina erbjudanden i utbyte mot bättre kunddata.
Club Boozt kommer att ge Boozt möjligheter att samla in värdefulla insikter om kundernas preferenser och beteende, sade Peter G. Jørgensen, medgrundare av Boozt och CCO.
Så hur gick det? Väldigt bra enligt Boozt. Bolaget rapporterar om rekordtryck och man har lyckats få in en miljon medlemmar på 230 dagar. Kundklubben sägs även ha legat bakom den senaste tidens starka siffror från modebolaget.
Vi har lyckats få en miljon kunder som faktiskt gillar att vara medlemmar, det kan vi se genom att följa hur de ändrar köpbeteende och att de kommer tillbaka för att köpa mer, säger Peter G. Jørgensen.
Nu räknar Boozt med att överträffa målet om två miljoner medlemmar under 2024.
Vår vision är att göra Club Boozt till den mest attraktiva och användarvänliga medlemsklubben inom e-handel.
LÄS ÄVEN: Efter ännu en succérapport: Boozt bygger nytt megalager