E-handelsveteranen Bluebox, specialister på presenter, har släppt sina siffror för det brutna räkenskapsåret 2022/2023, juli till juni. Och det ser ut att ha varit ett riktigt tufft år för e-handlaren som grundades redan 2000.
LÄS ÄVEN: Presentjättarna om kärleksdagen: “Glöm inte bort den viktigaste”
Omsättningen sjönk nämligen rejält. Från 30 miljoner kronor 2021/2022, till 18,8 miljoner i fjol. Ett tapp på hela 37 procent.
Vi har sett en generell minskning som vi bedömer i huvudsak beror på den sviktande ekonomin och vår priskänsliga målgrupp. Vi beräknar att minskningen kommer att fortsätta ett tag framåt och har därför infört ett besparingsprogram, står det att läsa i rapporten.
Och inte blir det roligare på sista raden. Samtidigt gör Bluebox ett minusresultat, efter finansiella poster, på -973 000 kronor. Att jämföra med en vinst på 1,56 miljoner under 2021/2022.