När grundarna av nätbutikerna Dammtussen.se och MrDustbag.com nyligen breddade sin verksamhet med ortopediska sulor föll valet på Tictail. Den franska sportkedjan Decathlon använder sig också av plattformen i väntan på att deras egenutvecklade lösning ska bli färdig för lansering.
Och även om Decathlons Tictail-satsning inte längre kan kallas för temporär, så fungerar plattformen tydligen också för den typen av butiker. När Cheap Monday öppnade en virtuell pop up-butik gjordes det med hjälp Tictail, och det burgar verka kärlek banne mig.
Limited edition
Nu har även McDonalds flippat upp en e-handel med hjälp av den svenska e-handelslösningen. Den välrenommerade hamburgerkedjan har inför sin så icke sparsamt marknadsförda Skid-VM satsning, valt att sälja underställen som skidåkarna stolt visar upp sig i.
I butiken BigMacShop.se kan alla som vill ha ett par hamburgerprydda långkallingar köpa sig ett par för den runda summan av 495 kronor. Understället är det enda som finns i butiken och det är enligt McDonalds limited edition, något som skvallrar om att butiken kan vara högst temporär.
Källa: MKSE.com