E-handelsproffsen på Rapunzel inleder ett nytt samarbete med Åhléns. Detta innebär att kunderna kommer att kunna köpa utvalda delar av företagets löshårssortiment såväl på Åhléns City i Stockholm som i Åhléns egen e-handel.
Ska nå nya målgrupper
I januari i år tog Eva Fraenkel över som e-handelschef på Rapunzel och hon hoppas nu att det nya samarbetet med Åhléns ska göra att fler upptäcker företagets produkter.
- Vi är väldigt stolta över samarbetet med Åhléns. Vi hoppas att det ska leda oss närmre vår målgrupp och att ännu fler ska få upp ögonen för våra produkter, säger hon i ett pressmeddelande.
Äka eller syntetiskt till vardag och fest
I Åhléns sortiment kommer man hädanefter att kunna hitta det som Rapunzel kallar för “säsongens stora trend”, nämligen en Clip-in Ponytail. Även så kallad Clip on, ska nu kunna köpas hos Åhléns för den som önskar.
Enligt Rapunzel är tanken med produkterna att de enkelt ska kunna klickas i och ur en håruppsättning och kunna användas både till vardags och till fest. Både syntetiskt och äkta hår ska nu finnas hos Åhléns.
Stylistsamarbeten och e-handelsprojekt
Rapunzel har även tidigare inlett samarbeten med välkända aktörer, inte minst med en stylist som tidigare har jobbat för den amerikansk-armeniska kändisfamiljen Kardashian.
Rapunzels grundare Ida Backlund har grundat e-handelsbolaget Style Level, tillsammans med ingen mindre än Isabella Löwengrip.
Åhléns ägs av koncernen Axel Johnson AB, som även äger Axfood.