Sรถk
Stรคng denna sรถkruta.
ANNONS

Klassikern tripplar i e-handeln - utan rea: "Otroligt tacksamma"

Petra Sabo, CCO pรฅ Didriksons (t.v)
Nils Lund
nils@ehandel.se

Dela artikeln:

"Har en stรถrre efterfrรฅgan รคn nรฅgonsin".

ANNONS

Under pandemin valde det klassiska svenska jackvarumรคrket Didriksons att satsa pรฅ egen e-handel. Det รคr man nog glada fรถr i dag. Trots att den absolut stรถrsta delen av omsรคttningen kommer frรฅn รฅterfรถrsรคljarna, sรฅ gรฅr nรคmligen webbutiken riktigt bra i bakgrunden.
Den ska ha tripplat omsรคttningen under oktober. En mรฅnad dรคr e-handelsbranschen i stort backade med 8 procent.

Vi รคr otroligt tacksamma รถver vรฅr fantastiska tillvรคxt pรฅ en tuff och prisutsatt marknad i samband med inflationen som just nu rรฅder, sรคger Petra Sabo, CCO pรฅ Didriksons och fortsรคtter:

Att dessutom nรฅ detta resultat, utan att erbjuda rabatter eller tillfรคlliga erbjudanden via vรฅr e-handel gรถr inte bara att vi vรคxter med god lรถnsamhet, det visar รคven att vi har en stark position pรฅ marknaden och att kunderna verkligen vill investera i vรฅra slitstarka och funktionella plagg. Didriksons har just nu en stรถrre efterfrรฅgan รคn nรฅgonsin.

En stor del av succรฉn kan tillskrivas den tyska marknaden och fรถrsรคljningen av damjackor, som gรฅtt som tรฅget. Men รคven pรฅ den svenska marknaden dubblerades fรถrsรคljningen jรคmfรถrt med oktober 2022.

Det รคr flera anledningar som gรถr att vi nรฅr dessa framgรฅngar. En av dem รคr naturligtvis att vi kan presentera hela vรฅrt breda utbud av produkter och fรคrger som har efterfrรฅgan frรฅn slutkonsumenterna i vรฅr e-handel.

Bolaget har ocksรฅ lagt mycket krut pรฅ att fรฅ fler att fรฅ upp รถgonen fรถr varumรคrket. Nรฅgot som man nu fรฅr betalt fรถr.

Vi har fรฅtt en mycket hรถgre varumรคrkeskรคnnedom och efterfrรฅgan pรฅ vรฅra produkter frรฅn slutkonsumenter jรคmfรถrt med tidigare. Det vet vi med sรคkerhet dรฅ vi vann รฅrets funktionsvarumรคrke i Evimetrix Swedish brand award, dรคr vi hade รถverlรคgset hรถgst NKI och vann รถver de andra tvรฅ nominerade varumรคrkena i vรฅr kategori, Fjรคllrรคven och Helly Hansen. Det รคr ett lรฅngsiktigt och strategiskt arbete som nu gett resultat, sรคger Petra Sabo.

Dela artikeln: