Swish har blivit ett populärt sätt att betala sina produkter i e-handeln. Det har naturligtvis inte passerat Amazon obemärkt förbi och därför lägger man nu till det i kassan.
Amazon strävar efter att erbjuda kunder valmöjligheter och flexibilitet när det gäller betalningar, och vi är glada över att kunna lägga till Swish som betalningsmetod för våra svenska Amazon-kunder – lagom till julhandeln, säger Gulfem Toygar, Sverigechef för Amazon.se, i ett uttalande.
E-handelsjätten har tidigare erbjudit traditionell kortbetalning och en faktura-lösning tillsammans med Riverty. Alltså inte någon av de svenska aktörerna som ofta syns i svenska e-handelskassor.
Men från och med nu finns i alla fall Swish som direktbetalningsalternativ.
Swish har blivit synonymt med den sömlösa och säkra betalningsupplevelse som svenska konsumenter förväntar sig när de handlar online och vi ser fram emot att erbjuda detta som alternativ på Amazon.se, säger Gulfem Toygar.
Amazon har sedan intåget i Sverige vuxit undan för undan och under 2022 omsatte man 1,96 miljarder kronor på e-handeln i landet. Samtidigt gjorde man en vinst på nästan 10 miljoner kronor.
De presenterade nyligen också en lista över månatliga användare i EU-området och avslöjade där att man har drygt 2 miljoner sådana i Sverige.
LÄS ÄVEN: Så många miljoner användare har Amazon i Sverige - varje månad