Netonnet fortsätter sin norska offensiv, med såväl utbyggnad av befintlig butik som nyetableringar. Först ut är en nyinvigning av lagershopen på Alnabru i Oslo där försäljningsytorna nu ökat med 50 procent.
LÄS ÄVEN: Branschveteran ska ge Netonnet ett lyft: ”Stora möjligheter”
Enligt Trygve Hillesland, som nyligen tillträdde rollen som vd för Netonnet Norge, har lagershopen länge haft behov av att utöka lokalerna. Och med större yta kan man erbjuda ett bredare sortiment och ökad produktvolym.
Norge är en mycket viktig marknad för Netonnet och vi söker även lokaler på ännu fler orter för att ytterligare stärka vårt utbud av både fysisk handel och näthandel, säger Trygve Hillesland och fortsätter:
I tillägg är den fysiska lagershopen i Alnabru en hub för våra expressleveranser i Osloområdet och de ökade varuvolymerna innebär att våra e-handelskunder får tillgång till ännu fler produkter och bättre service.
Letar fler lokaler
Nyöppningen på Alnabru är bara en av hemelektronikföretagets satsningar på den norska marknaden. I veckan blev det dessutom klart att Netonnet under våren flyttar in i nya, dubbelt så stora lokaler i köpcentret Tvedsentret på Forus i Stavanger.
Vi har ett urstarkt koncept där våra fysiska Lagershopar fungerar som servicecenter och dessutom som lagerhubbar som möjliggör riktigt snabba e-handelsleveranser till våra kunder. Vi har letat efter nya, mer ändamålsenliga lokaler under en längre tid i Stavanger, säger Peter Andersson, head of operations Norway.
Och precis som Trygve Hillesland var inne på tidigare är Netonnet på jakt efter fler passande lokaler för sin Norge-satsning.
För att vidareutveckla vårt omnikanalkoncept letar vi nu efter riktigt bra lokaler på mellan 2000 och 3000 kvadratmeter i bland annat Bergen och Trondheim. Med det sagt måste vi hitta rätt lokal, på rätt plats och med rätt förutsättningar, säger Peter Andersson.