Som en del av detta jubileum lanserar Non-Violence Licensing, ägare av Non-Violence Projects licens- och varumärkesrättigheter, en egen e-handel där varje köp stödjer stiftelsens arbete.
Den knutna revolvern som är Non-Violence Projects symbol skapades av den svenska konstnären Carl Fredrik Reuterswärd till minne av John Lennons tragiska bortgång. Sedan dess har symbolen blivit en världsomspännande ikon för fred och har ställts ut på fler än 30 platser runtom i världen, bland annat utanför FN:s högkvarter i New York.
Att utbilda nästa generation för fred
Idag jobbar The Non-Violence Project Foundation med att inspirera, engagera och utbilda unga människor i att hantera konflikter på fredlig väg. Verksamheten är global med representation i bland annat Sverige och når idag alla kontinenter med sina utbildningsprogram för både skolor och företag. Man har hittills utbildat 9+ miljoner människor.
För att fira att de fyller 30 år aktiverar man en digital kampanj som till att börja med gör nedslag i vad man uppnått under de senaste 30 åren, för att vid årsskiftet blicka framåt mot hur de kan forma framtiden och vår nästa generation för en fredligare värld.
Konst bland produkterna i nya e-handeln
Som en del av detta firande öppnas nu en egen e-handel på nonviolence.com.
Vårt främsta syfte på Non-Violence Licensing är att sprida vårt budskap och finansiellt stödja vår stiftelses globala arbete. Vi ser lanseringen av vår e-handel som ett viktigt steg för att nå ut till en bredare publik som vill vara en del i att stoppa våldet i samhället. – Ebba Idsäter, CEO, Non-Violence Licensing.
Bland produkterna som initialt kommer att säljas i e-handeln återfinns tolkningar av skulpturen den knutna revolvern ”Non-Violence” från välkända personer såsom Paul McCartney, hockeybröderna Lundqvist, Patrizia Gucci och Håkan Hellström. Här finns även Non-Violence-skulpturer tillverkade av brons och humanium, en metall bestående av nedsmälta illegala vapen.
Under hösten kommer Non-Violence Licensings första egna kollektion av wearable art och utvalda licenssamarbeten lanseras i e-handeln – så håll utkik.
Samarbetet med OnlineFactory
Den nya e-handeln har utvecklats i samarbete med Non-Violence Projects officiella partner, OnlineFactory. Det omfattande partnerskapet med OnlineFactory innefattar tjänster från webbutveckling och kundtjänst till digital marknadsföring och hantering av sociala medier.
Vi ser det som ett mycket spännande och givande projekt där vi får möjlighet att visa vår breda kompetens. Vår styrka ligger i att kunna skräddarsy en helhetslösning där vi inte bara tar fram en ny webbutik, utan vi har resurser som därefter kan jobba löpande med vidareutveckling och även sköta om både kundtjänst och marknadsföring. — Mathias Wiberg, Operations Manager, OnlineFactory
Så kan du hjälpa till att bygga en fredligare värld
För att stödja stiftelsen Non-Violence Project Foundation och bidra till en fredligare värld, uppmuntrar vi alla att utforska och engagera sig i organisationens arbete. Genom att följa, dela och interagera med Non-Violence Project på deras plattformar bidrar du till spridning av deras budskap och vision.
Vi är stolta över att som partner bidra till Non-Violence Project Foundations globala arbete att utbilda barn och ungdomar världen över i hur man löser konflikter på en fredlig väg. Vi hoppas att fler företag vill vara med och skapa en fredligare värld, avslutar Peter Eriksson, VD, OnlineFactory.
Besök hemsidan nonviolence.com för att lära dig mer om Non-Violence Projects uppdrag. Du kan också följa arbetet och sprida medvetenhet om rörelsen genom att följa dem på
Facebook, Instagram och LinkedIn.
Vill du eller din organisation veta mer om hur ni kan stödja The Non-Violence Projects globala arbete?
Kontakta oss gärna på:
Ebba Idsäter, CEO, Non-Violence Licensing
Anouk Tenten, CEO The Non-Violence Project Foundation
Peter Eriksson, CEO, OnlineFactory
peter.eriksson@onlinefactory.se
Mathias Wiberg, Operations Manager, OnlineFactory