Nymans Ur 1851 har funnits sedan, håll i dig nu, 1851. Men trots mer än 170 år på nacken så har den svenska klockåterförsäljaren lyst med sin frånvaro på nätet. Fram tills nu.
Innan året är slut planerar företaget, som specialiserat sig på exklusiva klockor, att lansera sin allra första e-handel. Och vore man från Göteborg så skulle man mycket väl kunna säga att, det var minsann på tiden.
Vi strävar alltid efter att utveckla vår verksamhet och genomgår ständiga förändringar för att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse, säger Oskar Wessman, e-handelschef, i en kommentar.
En omni-satsning
Utöver en ny e-handelsplattform har företaget, som har butiker i Stockholm och Västerås, även tagit fram en ny design och varumärkesprofil.
Förhoppningen är att ansiktslyftet och den digitala satsningen ska höja kundupplevelsen både på nätet och i butik. Men också att den ska effektivisera företagets egna verksamhet.
Tekniken utvecklas snabbt och det viktigaste för oss är att säkerställa flexibilitet i det digitala landskapet. Genom att erbjuda ett bredare utbud av digitala stöd kan vi uppnå en omni-upplevelse som höjer kundmötet och underlättar våra interna processer, säger Oskar Wessman.