I dag, fredagen den 13 oktober, slår Odd Molly upp dörrarna till en pop up-butik i Helsingborg. Närmare bestämt på Sundstorget mitt i city. Det här är klädmärkets andra i Sverige och butiken kommer att rymma hela Odd Mollys kollektion.
Marie Olsson Nylander, kreativ chef för Odd Molly, beskriver butiken som en unik kreativ miljö där den nya kollektionen kommer att visas upp på ett inspirerande sätt.
Vi vill visa Helsingborg det oförutsägbara och personliga. We are perfect ’cause we are not, säger Marie Olsson Nylander, i en kommentar.
Ett starkt varumärke
Odd Molly kommer att hålla öppet fram till sista januari 2024 och fastighetsägaren Jefast ser pop up-butiken som en bra lösning fram till man hittar en permanent hyresgäst.
Vi är väldigt glada att få samarbeta med ett så starkt varumärke som Odd Molly på ett av Helsingborgs bästa läge, säger Cassandra Jertshagen, vd på Jefast, i en kommentar och fortsätter:
Långsiktigt ser vi stora möjligheter att med övriga aktörer fortsätta utveckla Sundstorget och göra det ännu mer attraktivt. En aktör som Odd Molly är en perfekt trafikdrivare och det känns extra kul att de valt att etablera sig i stadskärnan.