Det har knappt gått en månad sedan vi pratade med SEO-specialisten Jorge Castro som förutspådde en snabb tillväxt för den kinesiska e-handlaren Temu i Sverige.
Google massindexerar just nu alla deras URL:er. Min prognos är att de kommer att nå över 100 000 besökare per månad inom en snar framtid, sade Jorge Castro då.
Vi är inte där ännu men det går fruktansvärt snabbt framåt, enligt experten. Då hade Temu runt 25 000 besökare per månad från Google till sin svenska sajt.
Nu knappt en månad senare har man ökat med nära 100 procent, meddelar Jorge Castro och lutar sig mot dagsfärsk data från analysföretaget Semrush.
De senaste siffrorna från Semrush visar på att Temu nu lockar nästan 49 000 organiska besökare.
Precis som förutspåtts, av flera experter, så går det bra för Temu trots att företaget inte levererar perfekt utformade annonser eller perfekt anpassade organiska resultat till svenskarna.
De växer trots att de har många SEO-knasigheter såsom exempelvis för långa title tags, vilka man ser Google klipper i många fall. URL-strukturen ska vi inte ens gå in på, den är bland det värsta jag sett. Men de verkar besvara svenskarnas sökintention så något rätt gör de. Google är inte dumma i huvudet, de premierar sina besökare genom att på bästa sätt matcha ett sökresultat, kommenterar Jorge Castro tillväxten.
Enligt experten så kan den stundande shoppingfesten med Black Friday i spetsen nu spä på Temus framfart ännu mer.
Som det ser ut nu så lär Temu vara på 60 000 besökare redan innan jul. Black Friday kommer att trycka på vågen ytterligare.
Temu blir samtidigt allt mer synliga bland topp 10 i sökresultaten hos Google i Sverige.
De har ökat sökordsdatabasen på topp 10 hos svenska Google med över 100 procent sedan i september och de har redan nu över 524 positioner på Googles topp. Just nu rankar de på allt från runda naglar till husdjursmat och keps med knytband.