Den här veckan gästas vi av Erika Lindén från marknadsundersökningsföretaget Nepa, som tillsammans med Cure Media har jobbat länge med att mäta varumärkeseffekten av influencer marketing. Erika förklarar hur varumärken kan gå tillväga för att mäta effekten av influencer marketing från ett varumärkesperspektiv, kopplat till parametrar såsom varumärkespreferens och köpavsikt, och varför det är så viktigt att förstå kanalens roll i mediemixen.
Om podcasten:
Influencer Marketing Talks är en av Sveriges ledande marknadsföringspoddar och den ledande podden i Europa om influencer marketing. Podden drivs av Cure Media som utsågs till "Influencer Marketing Agency of the Year" 2022. Varje onsdag släpper vi ett nytt avsnitt på ca 15 minuter med ämnesexperter och framstående personer från ledande retail- och ehandelsbolag såsom Zalando, Kappahl, Ellos, Loréal och Adidas.
Medverkande: Erika Lindén, Senior Insight Expert på Nepa, och Sanna Ödmark, Head of Marketing på Cure Media
Producent: Cure Media