ANNONS

Stripe storsatsar - lägger till Swish i kassan: "Snabbare alternativ"

Och lanserar testverktyg för att jämföra betalmetoder.

ANNONS

Att svenska folket gillar Swish är ingen nyhet. Oavsett om det gäller att skicka pengar mellan konton, eller för att betala online. Inte så konstigt att e-handlare och betallösningar kopplar på lösningen i sina kassor. Nu har även betalplattformen Stripe hoppat på tåget.

LÄS ÄVEN: Så betalar svenskarna online – här är de vanligaste betalsätten

Stripe lanserade nyligen en större uppdatering av sin checkout-funktion. Något som bland annat ger e-handlare tillgång till fler än 100 betalningsmetoder, där en av de mest intressanta för oss i Sverige är just Swish.

Med den optimerade checkout-funktionen kan företag erbjuda sina kunder en fantastisk betalningsupplevelse utan att behöva bygga den själva. Den kombinerar färdigbyggda användargränssnitt med snabbare utcheckningsalternativ, ett brett utbud av betalningsmetoder och kontroller som gör det möjligt för företag och plattformar att snabbt finjustera utcheckningsupplevelsen för sina kunder, kommenterar Abhinav Tiwari, ansvarig för Stripes optimerade checkout-svit.

Nytt testverktyg

Stripe passade samtidigt på att rulla ut ett A/B-testverktyg som inte ska kräva några kodningskunskaper. En lösning som enligt Abhinav Tiwari kommer att göra det möjligt för företag att utvärdera hur de olika betalningsmetoderna presterar, samt göra datadrivna förbättringar över tid.

Vad är den perfekta upplevelsen när man ska betala online? Det är en upplevelse där alla legitima kunder, var som helst i världen, kan slutföra ett köp på bara några sekunder med sin föredragna betalningsmetod - och som kräver minimal teknisk ansträngning från ett företag för att bygga eller underhålla.

LÄS ÄVEN: Swish talar ut om framfarten i e-handeln: “Ökar med drygt 100%”

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se