ANNONS

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Lyko och Bellbox gĂ¥r samman i en satsning pĂ¥ den nordiska marknaden. Tillsammans väntas gruppen omsätta drygt 500 miljoner kronor och med Bellbox butiksnätverk, bestĂ¥ende av 30 helägda butiker i Sverige och Norge, samt Lykos välbesökta e-handel, vill man bli en ledande multikanalhandlare inom skönhetsprodukter.

ANNONS

Lyko.se är ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hĂ¥rvĂ¥rd och skönhet, med ett produktutbud som innefattar över 20 000 artiklar frĂ¥n närmare 500 varumärken. Bolaget grundades 2003 och har idag över en halv miljon registrerade kunder.

Nu gĂ¥r man samman med Bellbox, en butiksĂ¥terförsäljare av salongsexklusiva hĂ¥rvĂ¥rdsprodukter som har ett 30-tal butiker med salonger i Sverige och Norge med butikssäljare och frisörer.

– Lyko och Bellbox har individuellt varit pionjärer och ledare inom den svenska hĂ¥rvĂ¥rds- och skönhetsbranschen. Tillsammans skapar vi nu en fantastisk möjlighet att förbättra vĂ¥rt kunderbjudande ytterligare, bĂ¥de i fysisk butik och online, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Helintegrerad konsumentupplevelse

Den kombinerade gruppen förväntas omsätta närmare 500 miljoner kronor och med sammanslagningen planerar man att göra en multikanalssatsning pĂ¥ den nordiska marknaden.

Vid Ă¥rsskiftet skall det nya gemensamma namnet vara klart. DĂ¥ kommer ledning ocksĂ¥ att presentera hur det utökade totala utbudet ska presenteras för kund i de fysiska butikerna.

– SamgĂ¥endet möjliggör en spännande och helintegrerad konsumentupplevelse, där vi nu har möjlighet att tillhandahĂ¥lla kundservice i världsklass, oavsett inköpskanal. VĂ¥rt arbete intensifieras nu för att vidareutveckla erbjudandet till sĂ¥väl kunder och personal som samarbetspartners, säger HĂ¥kan HĂ¥kansson, VD för Bellbox.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se