ANNONS

Exklusivt samarbete ska lyfta Polarn o Pyret: "Oerhört stolta"

Martina Wernemar, Product and Brand Director på Polarn o Pyret

Ikoniska formgivarens mönster landar på limiterad kollektion.

ANNONS

Polarn o Pyret hade en negativ utveckling under det senaste verksamhetsåret, som avslutades i augusti 2022. En vinst på 123,7 miljoner hade förbytts till en förlust på -8,8 miljoner.

Sedan dess har man hunnit med att lansera en större digital satsning, innehållandes en ny e-handel. Den 7 september släpper man även ett designsamarbete med formgivaren Stig Lindbergs mönster och illustrationer.

Vi är oerhört stolta över att presentera detta samarbete där två starka varumärken förenas i sin vision om lekfullhet med funktion och att våga tänka utanför traditionella och etablerade normer, säger Martina Wernemar, Product and Brand Director på Polarn o Pyret, i ett uttalande.

Designsamarbeten har inte sällan legat till grund för försäljningssuccéer för klädaktörer, särskilt när plaggen sålts i begränsad upplaga. Något som kommer att ske även här.

Genom Stig Lindbergs ikoniska mönsterskatt och våra gemensamma visioner har vi skapat en unik kollektion som utstrålar svensk designhistoria och design som håller över tid. Vi är övertygade om att både vår befintliga målgrupp och en ny publik kommer att uppskatta att utforska Stig Lindbergs mönsterskatt i en ny tolkning, säger Martina Wenemar.

Nils Lund
nils@ehandel.se