ANNONS

En doft av framgång – e-handlaren dubblar igen: "Kanonår"

Tim Flumé är vd på och grundare av Moss & Noor
Moss & Noor/Pressbilder

Säljer till 400 apotek.

ANNONS

E-handlaren Moss & Noor som bland annat säljer deodorant, duschkräm och torrschampo har "rollat" ut sina räkenskaper för 2022.

Och det doftar segersötma. E-handlaren dubblar nästan sin försäljning till 2,9 miljoner kronor, från 1,5 miljoner kronor år 2021.

2022 har varit ett kanonår för oss. Försäljningen fortsätter hålla bra fart trots tuff konjunktur. Vi har nu ökat nettoomsättningen med 92 procent – och 118 procent de senaste två åren, säger grundaren och vd:n Tom Flumé, i ett pressmeddelande.

Nu även lönsamma

Det blev även svarta siffror på sista raden. Om än en mycket liten vinst. EBIT tog klivet från en förlust på -26 000 kronor – till en vinst på 2 000 kronor.

Vi är alltså nu även lönsamma, vilket är ett bevis på att vår affärsmodell visar prov på god skalbarhet. Ju fler produkter vi säljer desto högre marginaler, kommenterar vd:n.

Bolaget säljer både via sin egen e-handel och via återförsäljare som Apotek Hjärtat och Apoteket.

Hjärtat utökar sin satsning på varumärket. Vi har nyligen även adderat statliga Apoteket. Våra produkter finns nu tillgängliga i närmare 400 apotek runt om i landet.

David Gustavsson
david@ehandel.se