När du handlar med länder som till exempel Finland, Tyskland och Nederländerna, förväntar sig kunderna ofta support på deras modersmål. Att erbjuda lokal kundtjänst är en suverän strategi för att öka kundnöjdhet och konkurrera effektivt med inhemsk handel.
Utmaningen med att rekrytera och behålla utländsk språkkunskap
Om en utländsk marknad är vital för din verksamhet, finns det ingen tvekan om att du bör erbjuda kundservice på det lokala språket. Men det kan ofta vara utmanande att hitta och framför allt behålla personal med utländsk språkkompetens i Sverige. Detta är dock en utmaning du kan undvika med hjälp av OnlineFactory.
Så hjälper OnlineFactory till med flerspråkig kundtjänst
OnlineFactory är ett outsourcingföretag specialiserat på svensk e-handel. Som kund får du tillgång till egna medarbetare som talar språken utifrån dina behov. De rekryteras specifikt för att stödja din verksamhet. Med hjälp av OnlineFactory kan du nu stärka din kundtjänst på varje marknad där du strävar efter att överträffa konkurrensen.
De flesta kunder som OnlineFactory samarbetar med har redan en befintlig kundtjänst. Genom outsourcing kompletterar bolaget din personalstyrka med extra medarbetare som kan ta ansvar
för bland annat:
- 1st line support
- Oregelbundna arbetstider (kvällar och helger)
- Nya språk (alla nordiska och europeiska språk)
- Säsongstoppar
Heltid, deltid eller säsongsbaserad hjälp
Oavsett om du behöver extra personal på heltid eller bara tillfälligt, är OnlineFactory otroligt flexibla. Varje lösning skräddarsys helt efter dina behov.
Med tanke på att en stor andel av alla ärenden kommer in utanför ordinarie kontorstid – och OnlineFactory erbjuder samma timpris 24/7/365 – kan du nu sänka dina svarstider och skapa högre kundnöjdhet genom att ha bemanning på kundtjänsten även utanför måndag till fredag mellan kl. 09-19.
För dig med höga volymer av inkommande ärenden kan dina extra resurser från OnlineFactory hantera kundtjänsten under helgerna och därmed göra måndagarna mindre hektiska.
Berätta mer om din verksamhet
Outsourcing av kundtjänst kan vara en betydande faktor för att stärka din konkurrenskraft på marknaden. Berätta mer om din verksamhet i ett e-postmeddelande till OnlineFactory, och du kommer att få ett skräddarsytt förslag som är unikt anpassat efter dina behov.