Tidigare i våras tvingades Cdon Group byta namn på sin tyska version av Gymgrossisten, Bodystore.de, till Gymsector.com. Varumärkena Bodystore och Gymgrossisten lever kvar i Norden men Gymsector blev nya enhetliga varumärket för expansionen utanför Norden.
Sedan dess har man även tagit steget in i Österrike. Något som innebar att man hade nätbutiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland samt Österrike. Nu meddelar e-handelsbolaget att man lanserar Gymsector.com för hela EU-marknaden.
– Genom lanseringen av Gymsector.com på nya EU-marknader tar vi nästa steg i Gymgrossistens fortsatta expansion. Den nya EU-siten gör det möjligt för oss att identifiera relevanta marknader för bolagets vidare tillväxt, säger Paul Fischbein, vd och koncernchef för Cdon Group.
Trollhättan levererar
Lanseringen innebär att Gymgrossistens sortiment av kosttillskott blir tillgängligt på 22 nya marknader inom EU, däribland Benelux, Frankrike, Polen, Italien och Spanien. Butiken är engelskspråkig och varorna kommer att distribueras från Gymgrossistens centrallager i Trollhättan.
– Vi ser fram emot att möta konsumenterna på dessa nya marknader och vi är övertygade om att de kommer att uppskatta Gymgrossistens breda sortiment av högkvalitativa kosttillskott, säger Paul Fischbein.
Källa: Press