ANNONS

Klädjätten öppnar flaggskepp i Stockholm: "Mer än bara en butik"

Helena Karlinder-Östlundh, tillförordnad vd på Nelly
Press

"Handla kan man göra enkelt på nätet".

ANNONS

Nelly vill stärka sin onlinenärvaro, och man ska göra det med en butik. Det meddelar modehandlaren som under hösten 2023 kommer att öppna en flaggskeppsbutik på Drottninggatan i Stockholm.

LÄS ÄVEN: Nellys emission övertecknad – fyller på med nya miljoner: ”Nöjda”

E-handlaren har tidigare testat konceptet med popup-butiker och enligt Helena Karlinder-Östlundh, tillförordnad vd på Nelly, finns det flera fördelar med en fysisk närvaro.

En fysisk butik behöver vara mer än bara en butik: handla kan man göra enkelt på nätet – däremot kan man inte prova och känna på produkterna, få personliga stylingtips och hjälp från våra modeproffs, delta i events, skapa innehåll, och mycket mer. I vår flagship store kommer vi fokusera på att låta kunden verkligen känna upplevelsen av att kliva in i Nellys värld.

Kreativa möjligheter

På senare tid har vi sett flera stora e-handlare satsa på flaggskeppsbutiker. Bland annat Lyko som ser sina fysiska butiker som ett viktigt skyltfönster för sin verksamhet, men även som en mötesplats vid produktlanseringar. En beskrivning som även verkar stämma väl in på Nelly.

E-handeln är fortsatt vår huvudsakliga affär – med en butik får vi ett fantastiskt komplement med ännu fler kreativa möjligheter att visa upp vårt varumärke och fördjupa relationen med våra kunder, säger Helena Karlinder-Östlundh.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se