Förra året så var det en nyhet när det avslöjades att Amazon planerade att ta konceptet Prime Day till Sverige. En rea-fest som e-handlaren kör på sommaren för att lyfta säljet. Dagen har blivit riktigt stor i USA och Amazon har fått med sig många mindre handlare som under perioden kör olika deals.
Att Prime Day skulle komma till Sverige var dock oundvikligt efter att e-handlaren öppnat sin svenska sajt. I fjol tog Prime Day plats 12-13 juli och när man introducerat rea-festen så kommer man förstås att fortsätta.
Nu meddelar Amazon nämligen att Prime Day i Sverige kommer att gå av stapeln 11-12 juli i år. Och för att fira tillställningen så bjuder e-handlaren på glass.
Få saker är så förknippade med sommaren som glass. Inför årets Prime Day har våra vänner på Nick’s därför tagit fram en exklusiv glass för årets Prime Day, med smak av just sommarrabatt, säger Gulfem Toygar, Sverigechef på Amazon.
Nick’s är ett av de svenska varumärken som säljer via Amazon.se.
Utöver Nick’s kommer det att finnas erbjudanden från svenska små och medelstora varumärken som Linum, Nudient Cases, Elodie Details och Light my fire, skriver Amazon.
Glassen med smak av krusbär och brännässla (förlåt sommarrabatt) går tyvärr inte att köpa. Men den 29 juni går det att smaka på glassen i Stockholm helt gratis. Och i anslutning till Prime Day kommer det att gå att smaka på glassen på utvalda semesterplatser i Sverige.
Enligt e-handlaren har man nu runt 1 000 svenska små- och medelstora företag på Amazon.se.