Emeet ligger nu alldeles runt hörnet. En unconference, eller knytkonferens på svenska, där e-handlare träffas i små grupper och diskuterar aktuella ämnen. Det handlar inte om någon föreläsning utan om en diskussion e-handlare emellan.
– Vi jobbar stenhårt nu för att ha en i princip färdig gridd till öppningsdagen. Man ska bland annat inte missa Maria Richardsson berätta om hur och varför de startar pop-up butik med Nordic Design Collective. Inte heller bör man missa Andreas Wedberg som vill dela med sig om hur man säljer räcken på nätet över landsgränserna med alla logistiska problem det ställer till. Fokus i år kommer helt klart ligga på tillväxt med allt vad det innebär, men med tre huvudområden; riskkapital, internationalisering och SEM/SEO, säger Dan Nilsson, griddexpert på Emeet.
Maria Richardsson kommer prata multikanal
Vi vill alltså underlätta dagen genom att placera ut sessioner i förväg. Föranmäl därmed gärna ett ämne som du vill prata om, vilket man gör på denna länk, där man även kan kontrollera status på sin biljett.
– Det är viktigt att fler föranmäler sina sessioner, Emeet har inga åskådare bara deltagare, och har man något att prata om eller något man intresserar sig för ska man inte tveka. Det krävs inget av den som startar sessioner förutom att man dyker upp och är intresserad av ämnet, säger Dan Nilsson.
SEO-Workshop
Utöver de sedvanliga sessionerna, som förstås kan variera ifrån fantastiska till fenomenala, så har vi även en del fasta punkter. Vår Partner och seo-expert Pineberry kommer bland annat bjuda på en workshop.
– Vi har lyckats få sökmotorkonsulterna på Pineberry att ställa upp på en workshop där en liten grupp kommer få just sina sajter och frågor granskade. Detta är en unik möjlighet att få väl förberedda svar på era frågor. Missa inte den här chansen till en skarp genomgång och handfasta tips från några av landets vassaste inom SEO. För att få en plats på Workshopen så gäller det att snabbt som attans maila anmälan och frågor till sofie.harake@pineberry.com. Antalet platser är starkt begränsat. Pineberry kommer också att ha en större session under dagen om SEO & SEM för e-handlare där alla är välkomna, säger Rikard Westberg, projektledare för Emeet.
Vilket hotell?
Många har även frågat vilket hotell man ska bo på för att maximera sin vistelse i Stockholm. Vi brukar rekommendera ett hotell för att samla en del e-handlare för eventuella efterfester och get-togethers. I år har valet fallit på Story Hotel.
– I år ryktas det om att många e-handlare har bokat in sig på det mycket charmiga hotellet Story på Riddargatan i Stockholm. Ett smart drag eftersom festen nästan är på krypavstånd. Efter de senaste årens fadäs med frikyrkohotell och betongliknande entrévakter så har Emeets mest välmående e-handlare inom räckessegmentet hört av sig till Story Hotels och kollat av max antal personer som kan gå in i deras svit, berättar Rikard Westberg.
Schema för dagen
Vi har även en agenda i den mån det finns under Emeet och den ser ut som följer:
08.30-09.30 Kaffe + Registrering
09.30-10:00 Upprop Kristinasalen
10.00-10.45 Session 1
11.00-11.45 Session 2
12.00-12.45 LUNCH
13.00-13.45 Session 3
14.00-14.45 Session 4
14.45-15.15 FIKA
15.15-16.00 Session 5
16.00-16.15 Avslutning
19.00-23.00 MIDDAG
Middag och fest
Information om middagen kommer vid ett senare tillfälle. Redan nu kan vi dock avslöja att det planeras underhållning utöver det vanliga.
– Richey and the boppers kommer stå för underhållningen och premiärspela låtar från sin nya skiva exklusivt för Emeets deltagare. Efteråt kommer man kunna köpa signerade skivor och merchandise såsom t-shirts, säger Dan Nilsson.
Detta är förstås inget man vill missa. Mer information om kvällens aktiviteter kommer förmodligen i nästa vecka. Nu bör man fundera ut ett ämne man vill prata om och föranmäla sin session här.
Vi ser fram emot att träffa alla e-handlare den 30:e oktober. Platsen är som alltid Postens huvudkontor, även kallad Arken, i Solna.