Nu vet vi hur det går för H&M.
Siffrorna för H&M-gruppens försäljningsutveckling för andra kvartalet (1 mars till och med 31 maj) 2023 är nämligen här.
Nettoomsättningen ökade med 6 procent till miljoner kronor 57 616 miljarder kronor, mot 54,5 miljoner året innan. Men räknat i lokala valutor var nettoomsättningen i nivå med året innan.
Analytikernas förväntningar låg på 58.4 miljarder, enligt Infronts sammanställning av 18 analytikers estimat, rapporterar Di.
Försäljningen under det andra kvartalet påverkades av ogynnsamma väderförhållanden jämfört med motsvarande period föregående år på flera av H&M-gruppens stora marknader. Juni har fått en bra start, skriver H&M i en kommentar till rapporten.
I koncernens första kvartal (december till och med februari) låg nettoomsättningen på 55 miljarder kronor, jämfört med 49 miljarder kronor, under motsvarande period året tolv månader tidigare.